Popularny MS Word ma bardzo dużo funkcji, z których nie korzysta przeciętny śmiertelnik. Najczęściej każdy z nas używa opcji do zmiany używanej czcionki, pogrubiania tekstu oraz tworzenia list. Czasem też budujemy proste tabelki i wstawiamy obrazki, ale to należy do rzadkości. Program ten ma szereg innych zastosowań, między innymi jest podstawowym narzędziem pracy korektora czy redaktora, którzy odpowiadają za tekst. Oczywiście można wprowadzać zmiany z tekście i oddać gotowca, ale często osobom korygującym zależy na tym, by kolejna osoba wiedziała, co zostało zmienione i dlaczego. Do tego służy tryb recenzji w MS Word.
Szerokie możliwości wprowadzania zmian
Tryb recenzji jest genialnym narzędziem, niesamowicie ułatwiającym pracę korektora czy redaktora. Jak go włączyć? Przechodzimy do działu „recenzja” na głównym pasku zadań, a następnie klikamy w opcję „śledź zmiany”. Od tej pory cokolwiek skasujemy, dodamy lub zmienimy zmienia się, ale pozostawiając ślad. Word nie usunie zbędnych literek, ale pozostawi je skreślone, a to, co zostanie dodane do oryginalnego tekstu oznaczone zostanie kolorem. To jednak nie wszystko, na marginesach pojawią się dymki, w których osoba poprawiająca może, ale nie musi dodać komentarz. Czasami jest to potrzebne, ponieważ osoba czytająca poprawki może nie wychwycić sensu zmiany, a przez to wdać się w niepotrzebną dyskusję. Czasami też takie informacje służą na przyszłość. Jeśli błąd wielokrotnie się powtarza, to korektor może dzięki komentarzowi zwrócić uwagę, by bardziej na tego typu błędy uważać w kolejnych tekstach.
Zaakceptować, czy nie?
Autor tekstu wyjściowego, widząc wprowadzone w korekcie zmiany, może je zaakceptować lub odrzucić, klikając w odpowiednią opcję, może także zostawić dany fragment do przemyślenia na później, jeśli jakaś uwaga wymaga głębszego przemyślenia. Jeśli komentarz nie zostanie zaakceptowany, będzie widoczny i z pewnością się go nie pominie przed ponownym wysłaniem tekstu do korekty lub docelowego miejsca, dla którego jest on przeznaczony.