Język korzyści świetnie sprawdza się w sprzedaży jednak wcale nie tylko. Warto dowiedzieć się czym konkretnie jest język korzyści i co możemy osiągnąć stosując go w naszych tekstach.
Na czym polega język korzyści?
Stosując język korzyści unikamy mówienia o samym produkcie i jego ewentualnych zaletach a skupiamy się przede wszystkim na korzyściach jakie może zyskać klient kupując daną rzecz. Rozpościeramy przed dana osobą wizję tego jak zmieni się jego życie po nabyciu konkretnego produktu czy usługi.
Cechy języka korzyści:
- skupienie na pragnieniach i potrzebach klienta/odbiorcy, stworzenie tak zwanego profilu odbiorcy,
- brak przeciążenia informacyjnego,
- eksponowanie potrzeb, które zaspokoi oferowany przez nas produkt/usługa,
- korzystanie z języka, którym posługuje się również nasz odbiorca,
- komunikat nie powinien być nachalny – wizje, które roztaczamy przed odbiorcą muszą być realistyczne.
„Cecha – korzyść” – na czym to polega?
Takie przedstawienie produktu to właśnie jedna z form języka korzyści. Każdą wymienioną cechę produktu koniecznie należy poprzeć korzyścią, która płynie z niej dla odbiorcy. W ten sposób unikamy „suchych”, mało interesujących opisów. Najłatwiej zrozumieć schemat „cecha-korzyść” na konkretnym przykładzie. Powiedzmy, że mamy na sprzedaż nuż kuchenny. Możemy opisać go za pomocą sformułowania „ostry nóż kuchenny z gumową rączką” i będzie to opis wymieniający cechy produktu. Stosując język korzyści opis tego samego produktu mógłby brzmieć następująco: „ostrze naszego noża kuchennego sprawi, że krojenie nawet twardych warzyw nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu a gumowa rączka gwarantuje pewny chwyt i zapobiega ślizganiu się narzędzia” . Różnica jest dość znacząca, prawda?
Duża konkurencja w internecie może powodować, że samodzielne stworzenie chwytliwego tekstu w oparciu o język korzyści będzie dość trudnym i niekoniecznie efektywnym procesem. Chcąc w prawidłowy sposób wykorzystać taki sposób komunikacji warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy zajmującej się korektą i redakcją tekstu. Gwarantuje to powstanie dobrej jakości tekstów, które przyciągną odbiorców.